Polecamy

Oryginalne Mini odrodziło się jako luksusowy samochód terenowy

Jak wykonać test pochylenia kół w warunkach domowych

Blog

Koszt naprawy wycieku oleju - najczęstsze przyczyny i sposób naprawy

Kiedy zobaczysz, że z dolnej części Twojego samochodu wycieka olej, może to spowodować chwilowe zatrzymanie akcji serca, ponieważ zastanawiasz się, ile może kosztować naprawa. W końcu silnik jest jedną z najdroższych do naprawy części pojazdu. Czy koszt naprawy wycieku oleju może rozbić bank?

W tym artykule przyjrzymy się bliżej problemom, które mogą być przyczyną wycieku oleju. Ponadto przeanalizujemy sposoby naprawy wycieku oleju i koszty związane z naprawą.

Spis treści show Przybliżone koszty naprawy wycieku oleju Najczęstsze przyczyny wycieków oleju 1. Zużyty filtr oleju 2. Uszkodzona uszczelka 3. Uszkodzona pokrywa wlewu oleju 4. Nadmierna ilość oleju 5. Uszkodzone uszczelki wału korbowego Jak naprawić wyciek oleju 1. Określ przyczynę 2. Zastosuj dodatek uszlachetniający 3. Odwołaj się do instrukcji serwisowej 4. Przystąp do pracy 5. Jazda próbna

Przybliżone koszty naprawy wycieku oleju

Naprawa wycieku oleju może kosztować od 100 USD do 2000 USD lub więcej. Szeroki zakres kosztów wynika z wielu przyczyn wycieku oleju i może zależeć również od lokalizacji wycieku. Ponadto typ pojazdu, którym jeździsz, ma ogromny wpływ na całkowite koszty.

Jeśli odpowiednio dbasz o silnik i regularnie wymieniasz olej, prawdopodobieństwo poważnych napraw jest mniejsze. Warto regularnie przeznaczać niewielkie kwoty na konserwację, aby uniknąć późniejszych kosztownych napraw silnika.

Najczęstsze przyczyny wycieku oleju

1. Zużyty filtr oleju

Filtr oleju jest odpowiedzialny za wiele wycieków oleju. Choć nie jest to częste, sama obudowa może ulec uszkodzeniu, powodując przeciekanie. Ciśnienie wewnątrz silnika może z czasem spowodować poluzowanie się filtra, ale tylko wtedy, gdy nie był on założony wystarczająco mocno.

Filtr oleju można również zamontować zbyt ciasno, co spowoduje uszkodzenie uszczelki. Ponadto, jeśli podczas wymiany stara uszczelka przyklei się do silnika, może dojść do wycieku oleju.

Filtr jest niezbędny do zatrzymania zanieczyszczeń w oleju silnikowym, zanim dojdzie do jego uszkodzenia. W większości przypadków, jeśli filtr jest wymieniany w regularnych odstępach czasu, powinien nadal spełniać swoje zadanie, ale możliwe jest również otrzymanie filtru, który jest uszkodzony.

RELATED: Dlaczego z mojego samochodu wycieka olej? Najczęstsze przyczyny (i jak je usunąć)

2. Uszkodzona uszczelka

Uszczelki służą do utrzymywania płynów we właściwych obszarach silnika. Dodatkowo, uszczelki regulują przepływ oleju w trakcie jego przenoszenia w silniku.

Uszczelki mają jednak określoną żywotność. W miarę upływu czasu ulegają degradacji, osłabiając się do tego stopnia, że olej może się przez nie przedostawać. Ogólnie rzecz biorąc, nie powinno się to zdarzyć przed przejechaniem 100 000 mil, ale nie jest to rzadkością, jeśli mocno eksploatujesz silnik.

3. Uszkodzona pokrywa wlewu oleju

Jeśli zauważysz, że pod samochodem lub w pobliżu silnika szybko tworzą się kałuże oleju, problemem może być korek wlewu paliwa przymocowany do pokrywy zaworów. Po przejechaniu wielu kilometrów korek wlewu może łatwo pęknąć przy zdejmowaniu lub poluzować się. Istnieje również możliwość, że osoba dokonująca wymiany oleju zapomniała założyć korek wlewu oleju po serwisie.

Na szczęście jest to jeden z najłatwiejszych problemów do rozwiązania. Jeśli nie można ponownie wyregulować korka, można kupić nowy.

4. Nadmierna ilość oleju

Jeśli dopiero co napełniłeś olej, możliwe, że przyczyną wycieku jest drobny błąd. Podczas tankowania po wymianie oleju mogło się zdarzyć, że wlano go za dużo. W takim przypadku wystarczy usunąć nadmiar oleju.

Istnieje również możliwość, że podczas tankowania doszło do rozlania oleju. Użyj szmatki, aby posprzątać bałagan.

5. Uszkodzone uszczelki wału korbowego

Na obu końcach silnika widać wystający nieco wał korbowy. W tych miejscach znajdują się uszczelki, które zapobiegają wydostawaniu się oleju z silnika. Na wale korbowym znajdują się przednie i tylne uszczelki.

Jeśli przednia uszczelka wału korbowego jest nieszczelna, olej będzie wyczuwalny z przodu silnika, przy pasku. W przeciwnym razie, jeśli olej pojawi się między silnikiem a skrzynią biegów, może to być spowodowane tylnym uszczelnieniem wału korbowego.

Jak naprawić wyciek oleju

1. Określ przyczynę

Ponieważ wyciek oleju może być spowodowany wieloma problemami, aby dowiedzieć się, co się dzieje, trzeba wykonać pewne czynności dochodzeniowe. W pierwszej kolejności należy wejść pod samochód i sprawdzić uszczelki.

Można także sprawdzić, czy korek miski olejowej jest dobrze zamontowany. Jeśli jeździsz starszym samochodem, możliwe, że masz do czynienia z wieloma wyciekami oleju, które złożyły się na większy problem.

2. Zastosuj dodatek uszlachetniający

W zależności od przypadku, pomocny może okazać się dodatek do oleju. Produkty te kondycjonują gumowe uszczelki i mogą sprawić, że będą bardziej elastyczne, dzięki czemu będą lepiej się trzymać.

Jednak pełne działanie dodatków może zająć trochę czasu. Warto spróbować tej opcji tylko wtedy, gdy wyciek jest minimalny i masz trochę czasu do dyspozycji. Zawsze zalecamy naprawę wycieku we właściwy sposób, jednak jeśli masz bardzo stary samochód, na który nie warto wydawać pieniędzy, możesz spróbować tej alternatywy:

260 Recenzje Lucas Oil Products LUC10278 Końcówka oleju silnikowego...
  • Typ produktu: Olej samochodowy
  • Wymiary opakowania: 8,89 L X 10,16 W X...
  • Waga opakowania: 0,953 kilograma
  • Kraj pochodzenia: Stany Zjednoczone
$13.10 Zobacz ostatnią cenę

ZWIĄZANE: 8 Najlepsze dodatki zapobiegające wyciekom oleju w 2021 r.

3. Podręcznik serwisowy

Zanim zaczniesz naprawiać wyciek oleju, koniecznie sprawdź instrukcję serwisową swojego pojazdu. W niektórych przypadkach okaże się, że naprawa jest prosta do wykonania w domu.

W innych przypadkach naprawa może być zbyt skomplikowana, aby można ją było wykonać samodzielnie. W takich przypadkach najlepiej zwrócić się o pomoc do fachowca.

4. Przystąp do pracy

Do wielu najprostszych napraw wystarczy kilka narzędzi ręcznych, podnośnik podłogowy, podstawki pod podnośnik i klucz dynamometryczny. Przed przystąpieniem do pracy należy się upewnić, że ma się wszystkie potrzebne urządzenia.

Jeśli mocujesz jakieś śruby, musisz je dokręcić zgodnie z odpowiednimi specyfikacjami fabrycznymi. Podczas naprawy należy korzystać z podręcznika serwisowego.

5. Jazda próbna

Jeśli uważasz, że problem został rozwiązany, czas sprawdzić efekty swojej pracy. Sprawdź poziom oleju i w razie potrzeby uzupełnij go. Następnie należy uruchomić silnik i otworzyć maskę silnika. Podczas jazdy sprawdź, czy z silnika nie wycieka olej.

Gdy pojazd będzie pracował przez krótki czas, możesz nim lekko poruszać. Zwróć uwagę, czy w obszarze roboczym nie gromadzi się nowy olej. Jeśli jest tam olej, należy kontynuować prace nad wyciekiem. W przeciwnym razie czas zabrać samochód na jazdę próbną, aby upewnić się, że wszystko jest w porządku.

Pamiętaj, że konserwacja jest zawsze lepsza niż naprawa i mniej kosztowna. Jeśli dbasz o silnik, rzadziej będziesz mieć do czynienia z wyciekami oleju.

Zobacz

5 Symptomów uszkodzonego ECU (i koszt wymiany)

Niezależnie od tego, czy jest to jednostka sterująca silnika (ECU), czy moduł sterujący silnika...

Jak bezpiecznie sprzedać samochód

Wyobraź sobie sytuację: właśnie zdecydowałeś się sprzedać swój samochód prywatnie i...

Czy powinienem odnowić lub wymienić wirniki?...

Hamulce wymagają konserwacji, podobnie jak silnik samochodu. Gdy nadejdzie czas wymiany klocków...