Polecamy

Sprytne sposoby radzenia sobie z kondensacją pary wodnej w...

Jaki wpływ będzie miało IoT na przemysł samochodowy?

Blog

Ekskluzywny dzień jazdy w Goodwood - najważniejsze wydarzenia

Udostępnij Facebook Twitter

Goodwood jest znane miłośnikom motoryzacji na całym świecie z niezwykle popularnego Festiwalu Prędkości, Odrodzenia i wyścigów historycznych.

Jednak na początku tego tygodnia zostałem zaproszony na specjalny Media Drive Day z udziałem większości głównych partnerów motoryzacyjnych Goodwood, w tym Rolls-Royce'a, McLarena, Ferrari, Forda, Jaguara Land Rovera, Bentleya, Lexusa, BMW, Hondy, MINI, Maserati, Porsche, Lamborghini i Astona Martina.

Była to nie tylko wspaniała okazja do jazdy niektórymi bardzo wyjątkowymi samochodami zarówno na historycznym torze, jak i na terenie spektakularnej posiadłości w West Sussex, ale również świetna okazja do spotkania się z wieloma PR-owcami, z którymi dziennikarze motoryzacyjni, tacy jak ja, współpracują na co dzień.

To był dzień pełen smakołyków i wielu pierwszych doświadczeń. Na przykład, byłem wożony z szoferem w zupełnie nowym Rolls-Royce Phantom. Będę musiał jeszcze trochę poczekać, zanim wsiądę za kierownicę, ale bycie pasażerem też było niezłym przeżyciem - tył Phantoma to piękne miejsce, ale to przejażdżka po magicznym dywanie jest niewiarygodna.

Kiedyś miałem okazję przejechać się Fordem GT40 podczas Goodwood Revival, ale nigdy nie prowadziłem samochodu na torze - aż do tego tygodnia. Moim rydwanem był Ford Mustang 5.0 V8 GT - ale to nie był zwykły 'Stang'.

Mój był wyposażony w opcjonalne dodatki, które sprawią, że oczy ci się zamydlą, w tym zestaw doładowania GT Performance, rozpórki maski, gałkę zmiany biegów Ford Performance, zestaw usztywniający wieżę ciśnieniową i srebrne paski na karoserii - w rezultacie otrzymałem bestię o mocy 670 KM, której cena na drodze wynosi 53 824 funty.

Tor był suchy, ale pomimo jego ryku i całej tej mocy, czuł się dobrze na wymagającym torze Goodwood Motor Circuit, który nie zmienił się od czasów swojej świetności ponad 60 lat temu.

Wyobraźcie sobie, że dostaliście szansę poprowadzenia jednego z trzech Astonów Martinów DB11? Cóż, to był dokładnie mój dylemat, ale hej, słońce świeciło, więc wybrałem Volante.

Piękne, kocie linie łączą się ze wspaniałym dźwiękiem V8, tworząc kabriolet, jakiego jeszcze nie było. Jest zaskakująco łatwy w prowadzeniu, ale pamiętaj, że ma kopa w ogon, jeśli jest zbyt mocno popychany.

Mój dzień nie był tylko o muscle cars i exotica - dostałem również za kierownicą nowego Jaguara E-Pace po raz pierwszy.

Prowadziłem jedną z najbardziej popularnych wersji, 177bhp diesel automatic w R-Dynamic trim, który kosztuje od 41,650 funtów na drodze.

Byłem pod wrażeniem E-Pace'a. Kompaktowy i zwinny, wygląda szczególnie dobrze z tyłu, ale musi zmierzyć się z trudną konkurencją, w tym ze znakomitym Volvo XC40 - Europejskim Samochodem Roku 2018.

Dziecko Jag nie było jedynym pierwszym SUV-em dla mnie. W końcu wziąłem Maserati Levante na przejażdżkę.

Z brutalnym nosem i muskularnym profilem, Levante ma ogromny urok krawężnika i dobrze się prowadzi. Jeździłem modelem S, który może się pochwalić tym samym wybuchowym, 3,0-litrowym silnikiem V6 twin-turbo, który znajduje się w Ghibli!

Wśród innych atrakcji znalazło się moje pierwsze spojrzenie na całkowicie nowego Bentleya Continentala GT. Niestety, nie można było nim jeździć, ale z bliska jest to olśniewający samochód.

Tor Goodwood Motor Circuit był również dostępny do użytku jako miękki tor off-road. Oto duży Ford Edge poddany próbie. Nie jest to coś, co zrobi wiele Edge'ów, ale dobrze wiedzieć, że jest wytrzymały...

Nie mogę uwierzyć, że to mówię, ale skończył mi się czas - i to akurat wtedy, gdy zdecydowałem, którym z dwóch Lamborghini (poniżej) będę jechał.

Dla przypomnienia, miałem zamiar przejechać się Huracanem Spyderem, ale niewiele brakowało, a wygrałby Aventador S Roadster. Może w przyszłym roku...

W międzyczasie spójrzmy na fenomenalnego Rolls-Royce'a Phantoma ósmej generacji, doskonale zaparkowanego przed Goodwood House, domem 11. księcia Richmond.

Zaczynając od 360,000 funtów, jest to samochód jak żaden inny. Bardziej przypomina koncept niż pojazd jeżdżący po drogach, a jego rozmiary i poziom kunsztu wykonania przyciągają wzrok...

Zobacz

Przewodnik po złomowaniu samochodu

Udostępnij Facebook TwitterPonieważ świat stał się bardziej świadomy...

Najważniejsze wskazówki dotyczące...

Share Facebook Twitter Firma Graco, ekspert w dziedzinie...

Sprytne sposoby radzenia sobie z kondensacją...

Udostępnij Facebook TwitterNadszedł ten czas w roku, kiedy kondensacja pary...