Polecamy

Dlaczego nowy Nissan Qashqai to zapach nieba?

25 rzeczy, których kierowcy obawiają się najbardziej

Detailing

Co to jest korekta lakieru?


Korekta lakieru to termin, który jest obecnie powszechnie używany zarówno przez profesjonalnych car detailerów, jak i entuzjastów czyszczenia samochodów na całym świecie, aby opisać proces przywracania i odmładzania lakieru pojazdu, głównie poprzez eliminację niedoskonałości powierzchni, które matowieją, utleniają się lub zamglą powierzchnię, odbijając światło w różnych kierunkach, a zatem odciągając od prawdziwego i właściwego, czystego, ostrego odbicia. Te niedoskonałości obejmują takie rzeczy jak ślady wirowania i drobne zadrapania, wytrawianie przez ptaki i kwaśne deszcze, hologramowanie i szlaki buforowe oraz przypadkowe, izolowane, głębokie zadrapania (lub RIDS).

Ślady po zawirowaniach

Termin korekta farby powinny być naprawdę używane tylko wtedy, gdy te niedoskonałości są prawidłowo usuwane, a nie są po prostu tylko pokryte lub ukryte z produktów opartych na wypełniaczach. Sam proces korekty polega na usunięciu niewielkiej ilości lakieru bezbarwnego lub farby z powierzchni za pomocą ściernych past polerskich, które są nakładane i obrabiane za pomocą odpowiednich maszyn polerskich, w celu wyrównania powierzchni.

Przed przystąpieniem do korekty lakieru przeprowadzane jest dokładne mycie i dekontaminacja pojazdu. Lakier jest odpowiednio myty i czyszczony w celu usunięcia luźnego brudu i zanieczyszczeń, a następnie po procesie mycia poddawany jest glinkowaniu za pomocą specjalistycznej gliniarki samochodowej, która bezpiecznie usuwa wszelkie związane z powierzchnią zanieczyszczenia, takie jak plamy smoły i opady przemysłowe.

Ważne jest, aby te zanieczyszczenia zostały usunięte przed procesem korekty lakieru, ponieważ jeśli miałyby one ulec przemieszczeniu i zaczepić się o pad maszyny polerskiej, mogłyby łatwo spowodować uszkodzenie powierzchni bardzo szybko. Pomaga to również pozostawić powierzchnię bardzo gładką, co z kolei pozwala maszynie polerskiej swobodnie poruszać się po powierzchni, zmniejszając możliwość hopping lub sticking występujących. Wreszcie, glinkowanie lakieru pomaga właściwie obserwować postępy procesu korekty, ponieważ można zobaczyć prawdziwy stan powierzchni w trakcie pracy.

Polerowanie jest zazwyczaj procesem wieloetapowym, ponieważ stosuje się szereg różnych gatunków polerowania, począwszy od cięższych związków tnących, które usuwają materiał powierzchniowy, do drobniejszych produktów, które następnie usuwają wszelkie ślady, które cięższe produkty mogły zadać i ogólnie udoskonalić wykończenie. Podczas procesu korekty farby jest wspólne dla głębokościomierza farby do wykorzystania.

Korekta lakieru

Mierzy on grubość lakieru na metalowym panelu i jest używany przed, w trakcie i po procesie, aby monitorować, ile materiału jest usuwane i upewnić się, że nadmiar nie jest usuwany, co mogłoby pozostawić lakier zbyt cienki lub nawet spowodować nieodwracalne uszkodzenia, takie jak uderzenie przez lakier. Specjalistyczne lampy halogenowe lub LED, które odtwarzają efekt bezpośredniego działania światła słonecznego na powierzchnię, są również używane podczas procesu, aby sprawdzić stan lakieru i zobaczyć, jak skutecznie usuwane są zarysowania i niedoskonałości powierzchni.

Niektóre rysy lub niedoskonałości mogą być zbyt głębokie lub poważne, aby bezpiecznie je usunąć bez ryzyka usunięcia zbyt dużej ilości lakieru lub lakieru bezbarwnego, dlatego są minimalizowane i redukowane najlepiej jak to możliwe przy użyciu technik polerki maszynowej i produktów polerskich, które zaokrąglają krawędzie rys i sprawiają, że są one znacznie mniej widoczne w bezpośrednim świetle.

Po korekcie, panele są wycierane alkoholem izopropylowym, który usuwa wszelkie oleje, które mogły pozostać po polerowaniu i ujawnia prawdziwe wykończenie, w tym wszystkie obszary, które mogły zostać pominięte lub wymagają trochę więcej pracy. Po zakończeniu, w pełni skorygowany lakier będzie błyszczeć i produkować wspaniałe refleksy, ponieważ nie ma już żadnych zarysowań i niedoskonałości, które rozpraszają i odbijają promienie światła w różnych kierunkach.

Korekta lakieru jest bardzo pracochłonnym procesem i jest zazwyczaj najbardziej czasochłonną częścią procesu car detailingu. W związku z tym wymaga wysokich premii od profesjonalnych detailerów i myjni samochodowych, a amatorzy lub entuzjaści powinni próbować korygować swój lakier tylko wtedy, gdy są całkowicie pewni siebie lub mają wystarczające doświadczenie, aby przeprowadzić go bezpiecznie.

Polerowana powłoka lakiernicza

Podsumowując, korekta lakieru to proces usuwania powierzchniowych rys i niedoskonałości z lakieru pojazdu, który obejmuje użycie polerek maszynowych i szeregu różnych produktów polerskich. W pełni skorygowany pojazd oglądany w bezpośrednim świetle słonecznym będzie pokazywał tylko prawdziwe odbicia i żadne ślady wirowania, zarysowania lub skazy nie będą widoczne gołym okiem.

Wreszcie, ważne jest, aby odróżnić lakier, który został naprawdę skorygowany i lakier, który został potraktowany z produktów, które są przeznaczone do maskowania i wypełnienia niedoskonałości powierzchni, takich jak all in one polski na przykład. To nie powinno być określane jako korekta lakieru, nawet jeśli nie widać żadnych rys lub skaz, ponieważ nie zostały one rzeczywiście usunięte i są nadal obecne pod produktami wypełniaczy, które w czasie, zmyje i ujawni je ponownie.

 

Zobacz

Polerowanie samochodu

  Wszystkie nowoczesne samochody produkowane seryjnie opuszczają linię montażową w...

Naprawa części karoserii z tworzyw sztucznych

  Malowanie nowej części   Jednym z najczęstszych problemów występujących...

Trzy mało znane sposoby na znaczną...

Trzy mało znane sposoby na znaczną oszczędność paliwa w korkach Ogólnie przyjętym...