Polecamy

Niezwykłe fakty o oponach samochodowych

Przewodnik po złomowaniu samochodu

Detailing

Jak wymienić filtr kabinowy w samochodzie?

 

Większość kierowców myśli o wymianie filtra kabinowego dopiero wtedy, gdy w samochodzie pojawia się nieprzyjemny zapach, który nasila się, gdy włączona jest klimatyzacja. Prawie każdy kierowca wie, że filtr kabinowy należy wymienić zanim dojdzie do tej nieprzyjemności.
 

Zanim wymienisz filtr kabinowy, powinieneś wiedzieć, co to jest. Filtr kabinowy to element przeznaczony do oczyszczania powietrza z kurzu, różnych bakterii, pyłków i zapachów, których zapewne nie chcesz czuć w swoim samochodzie. Kabinowy filtr powietrza wygląda jak prostokątna plastikowa ramka z grubym kartonem. Istnieją jednak również filtry kabinowe, w których zastosowano włókninę. Element filtrujący wydaje się drobiazgiem w porównaniu z innymi częściami samochodu, ale z drugiej strony praktycznie ratuje osoby z alergiami, słabą odpornością czy osoby starsze.
 

Zanim wybierzesz się na zakupy po nowy filtr kabinowy, powinieneś wiedzieć, że występują one w dwóch odmianach: filtr węglowy i filtr przeciwpyłowy. Filtr węglowy zapobiega przedostawaniu się kurzu i puchu do wnętrza pojazdu. W skład tego typu filtrów wchodzi węgiel aktywny, który oprócz oczyszczania powietrza pochłania również szkodliwe substancje. Na przykład, jeśli będziesz jechał ciężarówką, a co za tym idzie czarny dym, wydobywający się z rury wydechowej nie dostanie się do kabiny samochodu, ponieważ filtr węglowy go zatrzyma.
Zaleca się wymianę filtra kabinowego co sześć miesięcy. Najlepszym czasem na wymianę jest jednak wczesna wiosna i późne lato. Wielu kierowców twierdzi, że lepiej jest odrzucić filtr kabinowy, pomoże to pozbyć się zaparowania szyb. Ale nie należy słuchać takich rad, jeśli masz klimatyzację w samochodzie, to musi ona mieć filtr, jego brak może spowodować złe konsekwencje.

 

Wymiana elementu filtrującego nie jest trudna, jeśli postępuje się zgodnie z właściwą instrukcją wymiany. W samochodach radzieckich wyjęcie filtra kabinowego często wymaga demontażu ramion wycieraczek i plastikowej osłony. W samochodach zagranicznych filtr znajduje się za "schowkiem". Aby go wyjąć, wystarczy wyjąć schowek z jego gniazda. Następnie należy wyjąć filtr i zamontować nowy, po czym złożyć wszystko w odwrotnej kolejności. Koszt filtra kabinowego nie jest wysoki, wszystko zależy od oryginalności towaru, ale nie zaleca się jego zakupu, ponieważ nieoryginalny filtr kabinowy ma połowę ceny, ale jego właściwości są prawie takie same jak marki.
Dzięki samodzielnej wymianie filtra kabinowego można zaoszczędzić pieniądze, które zapłacilibyśmy za usługę w serwisie samochodowym. Jeśli jednak zdajesz sobie sprawę, że nie jesteś w stanie zrobić wymiany sam, właściwą rzeczą do zrobienia jest szukać pomocy u profesjonalistów.


Czytaj dalej na: http://fiat-furious.pl
 

Zobacz

Polerowanie samochodu

  Wszystkie nowoczesne samochody produkowane seryjnie opuszczają linię montażową w...

Naprawa części karoserii z tworzyw sztucznych

  Malowanie nowej części   Jednym z najczęstszych problemów występujących...

Trzy mało znane sposoby na znaczną...

Trzy mało znane sposoby na znaczną oszczędność paliwa w korkach Ogólnie przyjętym...